× Zamrożenie ceny prądu – Tarcza Solidarnościowa na okres od 1 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r. Więcej informacji znajdziesz tutaj
× W dniach 29 marca oraz 1 kwietnia, Biuro Obsługi Klientów – Dystrybucja przy ulicy Rudzkiej 18 będzie nieczynne → Dowiedz się więcej

Wskazanie licznika jest podstawą do rozliczenia zużytej energii elektrycznej pobranej w danym okresie rozliczeniowym.

Stan licznika odczytuje reprezentujący Stoen Operator kontroler poboru energii, który zobowiązany jest do posiadania legitymacji uprawniającej do przeprowadzenia kontroli.


Nie było Cię w domu podczas dokonywania odczytu? Zgłoś nam aktualny stan licznika!

Możesz to zrobić na kilka sposobów:

  • wysłać e-mail na adres operator@stoen.pl
  • wysłać zgłoszenie poprzez nasz formularz kontaktowy link
  • odwiedzając nas osobiście w Biurze Obsługi Klientów - Dystrybucja
  • dzwoniąc na naszą infolinię - tel. 22 821 31 31

Twój odczyt możemy wykorzystać do rozliczenia tylko wtedy, gdy kontrolerowi Stoen Operator z przyczyn od niego niezależnych nie udało się go pozyskać z licznika w danym okresie rozliczeniowym. W takim wypadku, jeśli podana przez Ciebie wartość zużycia nie będzie budzić wątpliwości (np. nie będzie niższa niż poprzedni odczyt), zostanie odnotowana w systemie, a następnie na fakturze.

Pamiętaj, aby w zgłoszeniu wskazania licznika, poza wartością, podać jego numer, datę odczytu, numer partnera handlowego oraz numer konta umowy, który znajdziesz na fakturze.

W jaki sposób odczytać z licznika wartość zużycia? Poniżej znajdziesz objaśnienie kodów widocznych na wyświetlaczu urządzenia.

Rozplombowanie licznika

Każdy licznik jest zaplombowany. Powinieneś dbać o to, aby plomby nie zostały uszkodzone. Jeśli licznik wymaga czasowego demontażu (np. w związku z remontem lokalu), powinieneś wystąpić pisemnie do Stoen Operator z prośbą o zgodę na rozplombowanie licznika. Pobierz w tym celu odpowiedni formularz.

Licznik typu 12EA5rn/1 niemontowany na sieci - ulotka informacyjna
Licznik dwukierunkowy typu ZMG310CR4 niemontowany na sieci - ulotka informacyjna
O liczniku w prosty sposób. Licznik zdalnego odczytu GAMA150/350 w domu lub firmie

Jednym z obowiązków spółki Stoen Operator, jako Operatora Systemu Dystrybucyjnego, jest pozyskanie od Państwa danych pomiarowych oraz mierzenie ilości zużywanego przez Państwa prądu.

Dane te są przekazywane sprzedawcom energii elektrycznej, którzy następnie wystawiają rachunek za energię. Jeśli macie Państwo podpisaną oddzielną umowę na dystrybucję prądu z naszą spółką, to również my, na podstawie tych danych, wystawiamy odpowiedni rachunek.

Odczyty danych wykonujemy zgodnie z okresem rozliczeniowym, który jest wskazany w podpisanej przez Państwa umowie (dotyczy to zarówno umowy dystrybucyjnej z naszą spółką, jak i umowy kompleksowej ze sprzedawcą energii). Taki okres rozliczeniowy wynika z przyjętego przez nas harmonogramu odczytów wskazywanych przez licznik energii elektrycznej.

Prosimy, żebyście Państwo ułatwiali pracę przedstawicielom naszej firmy i umożliwili im dostęp do licznika, jeśli znajduje się on w Państwa mieszkaniu lub w miejscu niedostępnym. Pracownicy naszej firmy mają przy sobie identyfikatory ze zdjęciem oraz imienne upoważnienia i mają obowiązek odczytać informacje o zużytej przez Państwa energii elektrycznej lub/i przeprowadzić kontrolę działania licznika.

Dziękujemy za wyrozumiałość i pomoc naszym przedstawicielom w wykonywaniu ich obowiązków.