Licznik zdalnego odczytu to urządzenie elektroniczne mierzące pobór i wprowadzenie do sieci energii elektrycznej. W odróżnieniu od liczników konwencjonalnych ma możliwość automatycznego przesyłania danych do operatora sieci dystrybucyjnej. Licznik umożliwia odczyt wskazań w sposób zdalny. Oznacza to, że kontroler poboru energii nie powinien już dokonywać odczytu licznika w sposób tradycyjny poza sytuacjami awaryjnymi. Wskazania licznika są podstawą do rozliczenia usługi dystrybucji oraz energii elektrycznej pobranej w danym okresie rozliczeniowym. Dane odczytywane z licznika zdalnego odczytu są przekazywane do Twojego sprzedawcy energii.
- brak wizyt kontrolera poboru energii
- możliwość uzyskania dostępu do wskazań licznika w czasie zbliżonym do rzeczywistego*
- możliwość uzyskania dostępu do szczegółowych danych o zużyciu np. dobowych, godzinowych**
- możliwość skorzystania przez odbiorców z nowych taryf oraz rozliczeń w oparciu o dane rzeczywiste**
* W celu aktywacji interfejsu lokalnego prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klientów - Dystrybucja (ul. Rudzka 18, Warszawa) lub pod nr tel. 22 821 31 31. Licznik udostępnia dane na interfejsie lokalnym w standardzie Wireless Mbus lub P1 w zależności od modelu licznika. W celu nabycia urządzenia do komunikacji z siecią domową, sprawdź ofertę swojego sprzedawcy energii.
** W zależności od oferty Twojego sprzedawcy energii
- Kiedy licznik nie jest w miejscu ogólnodostępnym, np. wewnątrz lokalu klienta / wewnątrz budynku jednorodzinnego, to obecność właściciela jest niezbędna
- Kiedy miejsce zainstalowania licznika jest ogólnodostępne – np. klatka schodowa, obecność mieszkańców nie jest konieczna.
Wymiana trwa około 15 minut.
- Pracownik dokonujący wymiany licznika ma imienny identyfikator.
- Pracownik dokonujący wymiany nie prosi o zapłatę, czy o podanie Twoich danych.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt pod numerem telefonu 22 821 31 31.
Nie, zużycie prądu na potrzeby działania licznika nie jest po stronie klienta.
Wymiana licznika wynika z ustawy Prawo energetyczne – Zasady funkcjonowania systemu pomiarowego.
Nie, wymiana licznika nie wymaga podpisania nowej umowy i nie wiąże się z ponoszeniem kosztów.
Aby aktywować interfejs komunikacji z siecią domową wypełnij
Aby rozpoznać, który interfejs komunikacyjny znajduje się w danym liczniku, należy odszukać na obudowie licznika odpowiednie logo interfejsu komunikacyjnego.
Obecnie Stoen Operator dysponuje następującymi modelami liczników obsługującymi różne technologie interfejsu komunikacyjnego:
- Wireless MBus (bezprzewodowo) – GAMA150 i GAMA 350
- P1 po złączu Ethernet bez otworu w obudowie (pod osłoną licznika) – GAMA150 i GAMA 350
- P1 po złączu Ethernet z otworem w obudowie licznika – GAMA150 i GAMA 350, MA110M i MA309M
Biuro Obsługi Klientów - Dystrybucja
ul. Rudzka 18
01-689 Warszawa
ul. Rudzka 18
01-689 Warszawa
Pon. – Pt od 8:00 do 15:00
Adres korespondencyjny
Stoen Operator Sp. z o.o.
ul. Nieświeska 52
03-867 Warszawa
Klienci indywidualni
24 godziny/7 dni w tygodniu
T +48 22 821 3131
operator@stoen.pl
Klienci biznesowi
Od poniedziałku do piątku
w godz. 8.00-16.00
T +48 22 821 3011
infobiznesoperator@stoen.pl
Przedsiębiorstwa obrotu energią
Od poniedziałku do piątku
w godz. 8.00-16.00
T +48 22 821 3011
zs.osd@stoen.pl
Przetargi
Szanowni Państwo, informujemy, że przetargi dla spółek grupy w Polsce prowadzone są przez firmę Polska S.A.
Zapraszamy na stronę:
http://www.innogy.pl/pl/dla-dostawcow/przetargi/aktualne