Przyłączenia do sieci
Będziesz realizował przyłączenie do sieci Stoen Operator?
Właśnie dla Ciebie poszerzyliśmy funkcjonalności Portalu Przyłączeniowego.
Wybierz odpowiedni dla Ciebie sposób złożenia wniosku:
Przez portal
przyłączeniowy
Osobiście w Biurze
Obsługi Klientów
pon-pt 8:00 - 15:00
Wyślij pocztą
tradycyjną
na adres:
Stoen Operator Sp. z o.o.
ul. Rudzka 18
01-689 Warszawa
Przyłącze krótkotrwałe
Co to jest ryczałt?
Uwaga:
Podstawą do terminowego rozpatrzenia wniosku o określenie warunków przyłączenia jest prawidłowe wypełnienie formularza oraz dołączenie niezbędnych dokumentów.
Ważna informacja:
Określ docelową wielkość mocy przyłączeniowej dla Twojego obiektu. Jeżeli masz wątpliwości, skonsultuj się z elektrykiem z uprawnieniami..
Pamiętaj, aby zaznaczyć na wniosku:
- jaką drogą chcesz otrzymać propozycję umowy o przyłączenie (pocztą tradycyjną, pocztą elektroniczną na adres e-mail lub odebrać osobiście w Biurze Obsługi Klientów – Dystrybucja),
- w jaki sposób chcesz być informowany o statusie przyłączenia (e-mail lub SMS).
Czas oczekiwania na odpowiedź zależy od grupy przyłączeniowej w Twoim wniosku i wynosi w przypadku:
- II grupy przyłączeniowej – do 150 dni,
- III grupy przyłączeniowej – do 60 dni,
- IV grupy przyłączeniowej (powyżej 40 kW) – do 30 dni,
- V grupy przyłączeniowej (do 40 kW) – do 21 dni,
- VI grupy przyłączeniowej nN – do 21 dni,
- VI grupy przyłączeniowej SN – do 60 dni.
Od momentu złożenia wniosku, aż do zakończenia procesu:
- będziesz informowany o postępach prac drogą e-mailową lub SMS-ową (w zależności od opcji, którą zaznaczyłeś na wniosku o określenie warunków przyłączenia),
- możesz śledzić przebieg swojego przyłączenia po zalogowaniu się na przylacza.stoen.pl
Do logowania wystarczą:
- numer Klienta - znajdziesz go na potwierdzeniu przyjęcia wniosku o określenie warunków przyłączenia, w pozycji "Klient SAP",
- hasło - otrzymasz je na wskazany we wniosku adres e-mail, po wprowadzeniu na stronie numeru Klienta i kliknięciu w przycisk „Generuj nowe hasło tymczasowe”.
Pamiętaj, aby podczas pierwszego zalogowania zmienić hasło tymczasowe na własne.
W kontaktach z Stoen Operator powołuj się na numer sprawy, który otrzymasz w pierwszym e-mailu lub SMS-ie.
Czym jest umowa bezinwestycyjna?
To proces, kiedy nasza sieć jest gotowa na przyłączenie Twojej instalacji, a Ty odpowiadasz za wszelkie niezbędne prace określone w pkt. 4 warunków przyłączenia i ponosisz koszty z tym związane. Termin przyłączenia zależy w dużym stopniu od Ciebie.
Czym jest umowa inwestycyjna?
To proces, w którym istnieje konieczność inwestycji po stronie Stoen Operator, polegającej na wybudowaniu złącza, wymianie kabla, wymianie transformatora w stacji itp. Z tego powodu proces ten zawiera więcej kroków i może trwać dłużej.
Wybierz odpowiedni dla Ciebie sposób podpisania umowy:
Podpis elektroniczny Autenti
Podpis
kwalifikowany
Osobiście w Biurze
Obsługi Klientów
pon-pt 8:00 - 15:00
ul. Rudzka 18
Wyślij pocztą
tradycyjną
Stoen Operator Sp. z o.o.
ul. Rudzka 18
01-689 Warszawa
Realizacja warunków - w zależności od rodzaju instalacji, Stoen Operator proponuje umowę dostosowaną do okoliczności przyłącza. Umowy dzielą się według rodzaju procesu.
Proces bezinwestycyjny – poznaj jego kolejne kroki
Z naszej strony realizacja warunków przyłącza rozpocznie się z chwilą gdy:
- podpiszesz umowę o przyłączenie i wpłacisz całą kwotę opłaty przyłączeniowej,
- przygotujesz instalację elektryczną zgodnie z warunkami przyłączenia,
- podpiszesz umowę o świadczenie usług dystrybucji oraz umowę sprzedaży energii elektrycznej z wybranym przez siebie sprzedawcą lub zawierasz umowę kompleksową,
- zgłosisz przygotowaną instalację do odbioru w Serwisie Technicznym przy ul. Rudzkiej 18.
Pamiętaj, aby przed zgłoszeniem gotowości uzgodnić układ pomiarowy w siedzibie Stoen Operator Sp. z o.o. przy ul. Rudzkiej 18.
Na bieżąco, od momentu złożenia wniosku:
- jesteś informowany o postępach prac drogą e-mailową lub SMS-ową (w zależności od opcji, którą zaznaczyłeś na wniosku o określenie warunków przyłączenia),
- możesz śledzić przebieg swojego przyłączenia po zalogowaniu się na przylacza.stoen.pl
Do logowania wystarczą:
- numer Klienta - znajdziesz go na potwierdzeniu przyjęcia wniosku o określenie warunków przyłączenia, w pozycji "Klient SAP",
- hasło - otrzymasz je na wskazany we wniosku adres e-mail, po wprowadzeniu na stronie numeru Klienta i kliknięciu w przycisk „Generuj nowe hasło tymczasowe”.
Pamiętaj, aby podczas pierwszego zalogowania zmienić hasło tymczasowe na własne.
W kontaktach z Stoen Operator powołuj się na numer sprawy, który otrzymasz w pierwszym e-mailu lub SMS-ie.
Proces inwestycyjny – poznaj jego kolejne kroki
Opłaty za przyłączenie oraz sposób płatności znajdziesz w §7 umowy o przyłączenie. W zależności od zakresu inwestycji dotyczących rozbudowy sieci, w celu przyłączenia Klienta, termin realizacji inwestycji może wynosić 3, 5 lub 18 miesięcy.
- Do 5 miesięcy - realizacja dotyczy głównie przyłączy napowietrznych oraz kiedy nie ma potrzeby wykonywania projektu przyłącza. W tym terminie obowiązkiem Klienta jest przygotowanie wraz z elektrykiem instalacji odbiorczej w obiekcie.
- Do 18 miesięcy - realizacja dotyczy głównie przyłączy kablowych, gdy niezbędne jest wykonanie przez nas projektu dla Twojego przyłącza.
- W terminie do 5 miesięcy od daty złożenia uzgodnionej, kompletnej dokumentacji - gdy wykonujesz dokumentację projektową we własnym zakresie (na własny koszt) oraz użyczasz ją nieodpłatnie na rzecz Stoen Operator.
Zakończenie realizacji całego procesu rozpocznie się z chwilą, gdy:
- otrzymasz od nas zgłoszenie gotowości do przyłączenia Twojej instalacji wraz z fakturą i opłacisz drugą ratę opłaty przyłączeniowej,
- przygotujesz instalację elektryczną w obiekcie,
- podpiszesz umowę o świadczenie usług dystrybucji oraz umowę sprzedaży energii elektrycznej z wybranym przez siebie sprzedawcą lub zawierasz umowę kompleksową,
- zgłosisz gotowość do załączenia w Serwisie Technicznym przy ul. Rudzkiej 18. Pamiętaj, aby przed zgłoszeniem gotowości uzgodnić układ pomiarowy w siedzibie Stoen Operator Sp. z o.o. przy ul. Rudzkiej 18.
Na bieżąco, od momentu złożenia wniosku:
- jesteś informowany o postępach prac drogą e-mailową lub SMS-ową (w zależności od opcji, którą zaznaczyłeś na wniosku o określenie warunków przyłączenia),
- możesz śledzić przebieg swojego przyłączenia po zalogowaniu się na przylacza.stoen.pl
Do logowania wystarczą:
- numer Klienta - znajdziesz go na potwierdzeniu przyjęcia wniosku o określenie warunków przyłączenia, w pozycji "Klient SAP,"
- hasło - otrzymasz je na wskazany we wniosku adres e-mail, po wprowadzeniu na stronie numeru Klienta i kliknięciu w przycisk „Generuj nowe hasło tymczasowe”.
Pamiętaj, aby podczas pierwszego zalogowania zmienić hasło tymczasowe na własne. W kontaktach z Stoen Operator powołuj się na numer sprawy, który otrzymasz w pierwszym e-mailu lub SMS-ie.
Masz dwie możliwości:
- Podpisujesz umowę o świadczenie usług dystrybucji z Stoen Operator Sp. z o.o. oraz umowę sprzedaży energii elektrycznej z wybranym sprzedawcą energii.
- Zawierasz kompleksową umowę sprzedaży energii i świadczenia usług dystrybucji z wybranym przez siebie sprzedawcą.
Aby dopytać o szczegóły dotyczące rodzaju umowy oferowanej przez danego sprzedawcę, skontaktuj się z wybraną firmą i zapytaj o nie.
Pamiętaj:
Aby zakończyć proces przyłączenia do sieci dystrybucyjnej i korzystać z energii elektrycznej dokonaj zgłoszenia gotowości swojej instalacji do przyłączenia w Serwisie Technicznym w Biurze Obsługi Klientów – Dystrybucja, ul. Rudzka 18.
W tym celu wypełnij oraz złóż formularz
Wybierz odpowiedni dla Ciebie sposób złożenia zgłoszenia gotowości:
- Osobiście w Biurze Obsługi Klientów
pon-pt 8:00 - 15:00
ul. Rudzka 18
Nie chcesz czekać w kolejce? - Wyślij pocztą tradycyjną
na adres:
Stoen Operator Sp. z o.o.
ul. Rudzka 18
01-689 Warszawa
Właśnie zakończył się proces przyłączenia Twojej instalacji do naszej sieci energetycznej.
Teraz naszym zadaniem jest dbanie o prawidłowe działanie sieci i dostarczanie Ci energii.
W każdej chwili jesteśmy do Twojej dyspozycji, możesz się z nami skontaktować następującymi kanałami:
- Infolinia +48 22 821-3131 (24h/7 dni w tygodniu)
- Faks +48 22 821-3132
- E-mail operator@stoen.pl
- Elektroniczne Biuro Obsługi Klientów *dotyczy klientów posiadających umowę o świadczenie usług dystrybucji
Biuro Obsługi Klientów - Dystrybucja
ul. Rudzka 18
czynne od poniedziałku do piątku w godz. 08:00–15:00.
Nie chcesz czekać w kolejce?
Wybierz odpowiedni dla Ciebie sposób złożenia wniosku:
Przez portal
przyłączeniowy
Osobiście w Biurze
Obsługi Klientów
pon-pt 8:00 - 15:00
Wyślij pocztą
tradycyjną
na adres:
Stoen Operator Sp. z o.o.
ul. Rudzka 18
01-689 Warszawa
Ważne informacje:
Przyłączanie zakładu wytwarzania energii z modułami wytwarzania energii do sieci o napięciu nN, SN oraz WN odbywa się na podstawie wniosku o określenie warunków przyłączenia.
Nie zapomnij o wymaganych załącznikach:
- oświadczenie o posiadaniu prawa do korzystania z nieruchomości (formularz do wypełnienia na odwrocie wniosku przyłączeniowego),
- kopia wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub kopia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu dla nieruchomości określonej we wniosku, jeżeli jest ona wymagana na podstawie przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, które potwierdzają dopuszczalność lokalizacji danego źródła energii na terenie objętym planowaną inwestycją,
- kopia schematu instalacji i proponowana lokalizacja układów pomiarowych,
- kopia planu zabudowy na mapie sytuacyjno-wysokościowej lub za zgodą Stoen Operator Sp. z o.o., szkic sytuacyjny, określający usytuowanie przyłączanego obiektu względem istniejącej sieci oraz sąsiednich obiektów budowlanych. Kopie map należy dostarczyć z zachowaniem skali oryginalnych map (preferowana skala 1:500 lub 1:1000),
W PRZYPADKU ISTNIEJĄCYCH MODUŁÓW WYTWARZANIA ENERGII TYPU C I D PODLEGAJĄCYCH MODERNIZACJI OBIEKTU LUB WYMIANIE URZĄDZEŃ
- kopia / nr decyzji Prezesa URE w zakresie objęcia wymogami NC RfG modułu wytwarzania energii, potwierdzona za zgodność z oryginałem,
- odpowiedź Stoen Operator Sp. z o.o. dotycząca zakwalifikowania zakresu modernizacji obiektu lub wymiany urządzeń jako istotnej modyfikacji w oparciu o zapisy NC RfG oraz objęcia wymaganiami IRiESP / IRiESD.
Warunki przyłączenia wraz z umową o przyłączenie otrzymasz pocztą tradycyjną na podany we wniosku adres lub możesz odebrać je osobiście. Czas oczekiwania na wydanie warunków przyłączenia uzależniony jest od grupy przyłączeniowej, w której następuje przyłączenie modułu wytwarzania energii i wynosi on:
- w przypadku II grupy przyłączeniowej – do 150 dni,
- w przypadku III grupy przyłączeniowej – do 120 dni,
- w przypadku IV grupy przyłączeniowej (powyżej 40 kW) – do 30 dni,
- w przypadku V grupy przyłączeniowej (do 40 kW) – do 21 dni
W przypadku przyłączenia do sieci o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV (IV lub V grupa przyłączeniowa) powyższe terminy są liczone od dnia złożenia kompletnego wniosku o określenie warunków przyłączenia.
W przypadku przyłączenia do sieci o napięciu zmianowym wyższym niż 1 kV (II lub III grupa przyłączeniowa) powyższy termin liczony jest od dnia wniesienia zaliczki, o której mowa w art. 7 ust. 8a – 8c ustawy Prawo Energetyczne.
Termin ważności wydanych warunków to 2 lata od dnia ich doręczenia.
Ważne informacje:
Po zapoznaniu się z warunkami otrzymanej umowy należy podpisać wszystkie egzemplarze i odesłać do Stoen Operator (lub dostarczyć osobiście) celem jej realizacji.
Podpisane dokumenty:
- złóż osobiście w Biurze Obsługi Klientów - Dystrybucja, Serwis Techniczny Stoen Operator Sp. z o.o., ul. Rudzka 18, 01-689 Warszawa (godziny pracy biura: poniedziałek - piątek w godz. 9.00-15.00, po wcześniejszym umówieniu wizyty na www lub telefonicznie),
- wyślij pocztą na adres: Stoen Operator Sp. z o.o., ul. Rudzka 18, 01-689 Warszawa.
Czas realizacji umowy o przyłączenie to od 3 do 18 miesięcy w zależności od zakresu inwestycji określonej w warunkach przyłączenia. W czasie realizacji przyłącza, Stoen Operator Sp. z o.o. może kontaktować się z Tobą w celu dokonania uzgodnień i uzyskania dodatkowych informacji w sprawie realizowanego przyłączenia.
Uzgodnij sposób przyłączenia zakładu wytwarzania energii współpracującego z siecią Stoen Operator.
Gdzie mam się zgłosić?
Inwestycje Sieciowe SN i nN Stoen Operator Sp. z o.o.
ul. Rudzka 18, 01-689 Warszawa
Wymagane załączniki:
• Jednokreskowy schemat elektryczny pokazujący miejsce przyłączenia zakładu wytwarzania energii w instalacji obiektu i miejsce połączenia instalacji obiektu z siecią Stoen Operator.
Ważne informacje:
Przedkładany do uzgodnienia schemat musi być potwierdzony podpisem projektanta (kopia ważnych uprawnień z podaniem ich numeru) posiadającego uprawnienia budowlane do projektowania instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (bez ograniczeń bądź w ograniczonym zakresie).
Aby moduł wytwarzania energii został dobrze zamontowany, musi go wykonać instalator, który zagwarantuje jego prawidłowe działanie i potwierdzi bezpieczeństwo jego użytkowania.
Zawrzyj umowę regulującą pobór energii elektrycznej z sieci, masz dwie możliwości:
1. Umowa kompleksowa
Zawrzyj kompleksową umowę sprzedaży energii i świadczenia usług dystrybucji ze sprzedawcą świadczącym usługę kompleksową na terenie Stoen Operator.
2. Umowa rozdzielona
Zawrzyj umowę sprzedaży energii elektrycznej z wybranym przez siebie sprzedawcą oraz osobną umowę o świadczenie usług dystrybucji z Stoen Operator.
Ważne informacje:
- Aby podpisać kompleksową umowę sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji należy zgłosić się do wybranego sprzedawcy, który realizuje tego typu usługę i może ją świadczyć na terenie Stoen Operator
- Aby podpisać umowy rozdzielone należy zgłosić się do Stoen Operator (w sprawie umowy o świadczenie usług dystrybucji) oraz do wybranego sprzedawcy świadczącego usługi na terenie Stoen Operator
Lista przedsiębiorstw obrotu energią >
Gdzie mam się zgłosić?
Sprzedaż energii elektrycznej oraz usługa kompleksowa:
- kanały kontaktu wskazane przez wybranego sprzedawcę świadczącego usługi na terenie Stoen Operator
Dystrybucja energii elektrycznej:
- Biuro Obsługi Klientów - Dystrybucja Stoen Operator Sp. z o.o., ul. Rudzka 18, 01-689 Warszawa
Dokumenty do pobrania:
Dot. umów rozdzielonych:
Wniosek o zawarcie umowy o świadczenie usług dystrybucji z Stoen Operator
Wymagane załączniki:
Każdy ze sprzedawców może oczekiwać innego typu dokumentów służących do zawarcia danej umowy, dlatego lepiej wcześniej uzyskać informację u sprzedawcy (infolinia, e-mail) o jego wymaganiach w tym zakresie.
Tylko dla Odbiorców korzystających z zasady zmiany sprzedawcy tzw. TPA
Poinformuj Stoen Operator o gotowości przyłączenia zakładu wytwarzania energii i podpisz z Stoen Operator umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej regulującą zasady wprowadzania energii elektrycznej do sieci Stoen Operator.
Ważne informacje:
Po uzgodnieniu schematu przyłączenia zakładu wytwarzania energii oraz po zawarciu z przedsiębiorstwem obrotu umowy na bilansowanie handlowe energii wprowadzonej do sieci Stoen Operator, złóż wypełniony i podpisany druk
Gdzie mam się zgłosić?
Biuro Obsługi Klientów - Dystrybucja
Serwis Techniczny Stoen Operator Sp. z o.o.,
ul. Rudzka 18, 01-689 Warszawa.
Wymagane załączniki:
Potwierdzenie zawarcia umowy na bilansowanie handlowe energii wprowadzonej do sieci Stoen Operator – druk
Ważne informacje:
Po podpisaniu umowy z Stoen Operator skontaktujemy się z Tobą telefonicznie w celu umówienia dogodnego terminu na zainstalowanie licznika energii elektrycznej umożliwiającego pomiar energii elektrycznej wprowadzonej do sieci dystrybucyjnej. Po wymianie/montażu licznika otrzymasz potwierdzenie wykonania zlecenia.
Data wymiany starego licznika na licznik dwukierunkowy/montażu nowego licznika jest datą rozpoczęcia świadczenia usługi dystrybucji energii elektrycznej wytworzonej przez Twój zakład wytwarzania energii.